پیرسینگ در تهران

همه چیز درباره پیرسینگ بینی

از جمله مدهایی که این روزها در بین بسیاری از افراد محبوب شده است، پیرسینگ بینی است. در واقع در جامعه ی مدرن و امروزی، سبک های مختلفی به وجود آمده اند که با پیروی از آن هایی که سلامتی شما را به خطر نمی اندازند می توانید طوری که تمایل دارید به نظر برسید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا از همه چیز درباره پیرسینگ بینی که احتمالا برای شما نیز مهم است، مطلع شوید.

پیرسینگ بینی چیست؟

پیرسینگ بینی پس از پیرسینگ گوش، همان طور که به آن اشاره کردیم از محبوب ترین پیرسینگ ها به حساب می آید. در واقع این نوع پیرسینگ با به وجود آوردن یک سوراخ و یا حتی یک برش در غضروف بینی و در قسمت های مختلف بینی همانند پیرسینگ سپتوم، پیرسینگ پره بینی، پل بینی قابل انجام است. با قرار دادن یک زیور زیبا می توانید به جذابیت چهره خود بیافزایید.

آیا پیرسینگ بینی درد دارد؟

معمولا بیشترین سؤالی که برای بسیاری از افرادی که قصد دارند پیرسینگ بینی انجام دهند، پیش می آید، این است که آیا پیرسینگ بینی درد دارد؟ در واقع نمی توان به طور دقیق به این سوال پاسخ داد، چرا که همه افراد توانایی متفاوتی از تحمل درد را دارند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که این گونه تغییرات طبیعتا دارای درد خواهند بود، اما معمولا مانند یک نیشگون گرفتن سریع است و قبل از اینکه حتی متوجه شوید تمام می شود. به عبارتی بهتر تنها چند ثانیه یا کمتر طول می کشد. بنابراین درد اولیه ناشی از سوراخ واقعی در یک چشم به هم زدن آغاز و تمام می شوند. با این حال این امر را نیز لازم است بدانید که پس از انجام آن نیز و در طول بهبودی، این ناحیه دردناک و حساس خواهد بود.

بهترین جنس برای پیرسینگ بینی چیست؟

برخی از افراد به برخی از انواع فلزات جواهرات حساس هستند و به عبارتی بهتر این امر باعث تحریک بیشتر و حتی واکنش های آلرژیک خفیف در محل مورد نظر پیرسینگ می شوند. 

در ادامه ما دو فلز را به طور کلی ایمن برای هر سوراخ بینی را فهرست کرده ایم :

▪︎ فولاد ضد زنگ : این فلز ارزان‌تری است که اکثر مردم با آن مشکلی ندارند. کسانی که پوست حساسی دارند ممکن است بخواهند در عوض روی تیتانیوم سرمایه گذاری کنند.

▪︎ ︎تیتانیوم : از بین تمام گزینه های فلزی، تیتانیوم یکی از ایمن ترین نوع فلزات است. در واقع این فلز رایجی است که در جواهرات استفاده می شود و حتی افرادی که پوست حساسی دارند نیز می توانند از آن استفاده کنند.

همچنین فهرستی از فلزات وجود دارد که بهتر است از آن ها اجتناب کنید یا اینکه در ابتدا مطمئن شوید که برای شما هیچ مشکلی پیش نمی آورند :

▪︎ طلا :  طلای بالاتر از ۱۸ عیار برای بدن خیلی نرم است. جواهرات با روکش طلا، پر شده با طلا برای استفاده در پیرسینگ بینی که به تازگی انجام شده است، پیشنهاد نمی شوند. سطح طلا (که بسیار نازک است و در میلیونم اینچ اندازه گیری می شود) می تواند فرسوده شود یا از بین برود و در زخم ها فرو رود. 

▪︎ نیکل : قرار گرفتن در معرض نیکل می تواند باعث ایجاد کدری شود. 

▪︎ نقره : نقره یک خطر آلرژی است و می تواند به راحتی کدر شود. لکه های سیاه در جایی که سوراخ قرار دارد، اثر لکه دار شدن جواهرات نقره بر روی پوست است. 

کدام قسمت برای پیرسینگ بینی بهتر است؟

برای بسیاری از شما این سوال پیش می آید که کدام قسمت بینی را سوراخ کنیم بهتر است؟ در ادامه سه سوال مهم را برای شما ارائه کرده ایم که با کمک پاسخ دادن به آن ها بتوانید با اطمینان بیشتری برای محل پیرسینگ بینی تصمیم بگیرید.

▪︎ مدل موهای خود را چگونه انتخاب کرده اید؟

▪︎ به کدام طرف بیشتر می خوابید؟

▪︎ دیگر پیرسینگ بینی شما در کجا قرار دارند؟

مراقبت های لازم پس از پیرسینگ بینی

همان طور که می دانید بینی از اعضای مهم صورت به حساب می آید که نقش بسیار موثری در ظاهر دارد، بنابراین پس از انجام پیرسینگ بینی باید حتما مراقبت های لازم را انجام دهید. همچنین جالب است بدانید استفاده از هر گونه زیور آلات نسبت به هر چیز دیگری سریع تر دیده خواهد شد. در ادامه به شما نکاتی را معرفی می کنیم که برای مراقبت کردن از بینی پس از پیرسینگ اهمیت دارند :

▪︎ لازم است در طول روز دو تا سه بار با آب نمک حمام کنید. به عبارتی بهتر یک پنبه را آب نمک آغشته کنید و سپس به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بر روی محل سوراخ شده بگذارید. در صورتی که پیرسینگ پره بینی انجام شود لازم است بینی را کاملا در آب نمک قرار دهید.

▪︎ نباید محل سوراخ را خالی بگذارید چرا که بافت های این سوراخ ها به سرعت می توانند بهبود یابند و بنابراین در صورت خالی ماندن، سوراخ به سرعت بسته خواهد شد.

▪︎ دقت کنید که بازی کردن با زیور آلات کار اشتباهی است  چرا که باعث می شود بافت آسیب ببیند و اسکار، گوشت اضافه و حتی زخم در آن قسمت باقی بماند. 

▪︎ همان طور که به آن اشاره کردیم برای دوران بهبودی باید از نوع زیور آلات مناسبی استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید حتی از میخ و یا حلقه استفاده کنید.

▪︎ هرگونه علائم خطر را دیدید حتما باید آن را جدی بگیرید. در واقع از آن جایی که بینی میکروب های بسیار زیادی را می تواند جذب کند ممکن است پس از پیرسینگ بینی در سوراخ بینی عفونت ایجاد شود. بنابراین هر گونه علائمی از عفونت مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه کنید.

▪︎ سعی کنید از آرایش دوری کنید. هیج گونه ماده آرایشی نباید در محل پیرسینگ بینی استفاده شود و در صورت اجبار سعی کنید به دور از محل سوراخ از مواد آرایشی استفاده کنید.

جمع بندی

در این مقاله همه چیز درباره پیرسینگ بینی سعی کردیم برای شما نکات بسیار مهمی را در زمینه پیرسینگ بینی ارائه دهیم. در واقع این نوع پیرسینگ در بین عموم نوجوانان و جوانان بسیار محبوب و در صورتی که شما نیز از جمله این افراد هستید پیشنهاد می کنیم نکات گفته شده در این مقاله را جدی بگیرید.

در صورتی که شما نیز تمایل دارید پیرسینگ بینی را انجام دهید به شما پیشنهاد می کنیم برای دریافت بهترین خدمات در این زمینه به کلینیک مراجعه نمایید.


https://pierced.co/blogs/all/nose-piercing-101-what-you-need-to-know





0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *