رفع گودی زیر چشم

بهترین روش از بین بردن گودی زیر چشم

افزایش سن، ژنتیک، خستگی و مواردی دیگر همگی می توانند باعث گودی زیر چشم شوند که معمولا نشانه ای از یک مشکل پزشکی نیستند. با وجود اینکه معمولاً نیازی به نگرانی نیست اما ممکن است برخی از شما تمایل داشته باشید به دلیل اینکه بر روی زیبایی چهره تاثیر دارند این قسمت تیره را روشن کنید. در واقع برای اینکه بتوانید این قسمت را درمان و یا به عبارتی بهتر روشن کنید درمان های مختلفی وجود دارند که در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین روش از بین بردن گودی زیر چشم را برای شما معرفی کنیم.

گودی زیر چشم چیست؟

به عبارتی دقیق تر گودی زیر چشم به این معنی است که ناحیه پوست زیر چشم شما تیره به نظر برسد. این ناحیه بسته به رنگ طبیعی پوست شما ممکن است به صورت سایه های آبی، بنفش، قهوه ای یا سیاه ظاهر شود. حلقه های تیره زیر چشم ممکن است چهره شما را خسته و یا مسن تر از آن چه که هستید، نشان دهد.

کدام افراد بیشتر در معرض گودی زیر چشم هستند؟

گودی و حلقه های سیاه زیر چشم می تواند در هر فردی و در هر سنی، نژاد و حتی جنس تشکیل شود. همه انواع پوست می توانند سطوح مختلفی از حلقه های تیره را نیز نشان دهند. اما حلقه‌های سیاه زیر چشم در گروه‌های خاصی از افراد شایع‌ تر هستند. این گروه ها عبارتند از :

▪︎ افرادی که دارای سن بالا و یا به عبارتی مسن هستند.

▪︎ افرادی که سابقه خانوادگی گودی زیر چشم دارند.

▪︎ افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند.

دلایل گودی زیر چشم

گودی که در زیر چشم تشکیل می شود ممکن است علائم نامطلوبی ایجاد نکند به جز اینکه پوست اطراف چشم تیره‌تر و توخالی به نظر برسد. لازم است بدانید که در بیشتر مواقع گودی در زیر چشم به کیفیت تغذیه و شرایط زندگی فرد بستگی دارد.

هنگامی که این گونه علت ها اصلاح شوند، گودی چشم بدون درمان های خاصی ممکن است، برطرف شود، به این معنی که می توان این گونه علت ها را از بین برد و یا اینکه به موقع اقدام به درمان گودی چشم کرد تا وضعیت وخیم تر نشود.

در ادامه چند نمونه از مسائل مربوط به سلامتی و سبک زندگی که بر پوست زیر چشم تأثیر می گذارد اشاره کرده ایم :

▪︎ کم آبی بدن :

شایع‌ ترین علت گودی زیر چشم کم‌ آبی و یا کمبود آب در بدن است.
مصرف بیش از حد قهوه، نوشابه و نوشیدنی هایی که از قبل بسته بندی شده اند، ممکن است باعث شود فرد بیش از حد ادرار داشته باشد و در نتیجه آن موجب ایجاد کمبود آب در بدن شود.

▪︎ کمبود ویتامین :

کمبود ویتامین C، ویتامین K و آهن می تواند باعث گودی زیر چشم شود. در حقیقت، چشم هایی که گودی داشته باشند، می تواند نشانه ای از علائم سوء تغذیه باشد. ویتامین C به جذب آهن و کاهش کبودی کمک می کند، در حالی که ویتامین K مسئول لخته شدن خون است. کمبود یک یا هر دوی این ویتامین ها می تواند منجر به کبودی، داشتن پوست ناسالم و گودی چشم شود. اختلال در خواب یا کمبود خواب نیز ممکن است باعث فرورفتگی چشم شود. ایجاد یک الگوی خواب مناسب نیز ممکن است به درمان این بیماری کمک کند.

▪︎ سن و سال :

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن انسان است و به پوست استحکام و انعطاف پذیری می دهد. با افزایش سن، بدن تمایل به از دست دادن کلاژن دارد. اولین جایی که از دست دادن کلاژن بیشتر قابل توجه است، پوست زیر چشم است. از دست دادن کلاژن باعث می‌شود که در زیر چشم گودی تشکیل شود.

▪︎ کاهش وزن :

گاهی اوقات، کاهش وزن به اندازه ای زیاد است که باعث می شود رگ های خونی زیر چشم برجسته شوند و پوست شفاف شود و در نتیجه در ظاهر چشم های گود رفته را ایجاد کند. کاهش وزن چشمگیر همچنین ممکن است باعث کمبودهای تغذیه ای شود که این امر نیز می تواند منجر به گودی زیر چشم شود.

▪︎ ژنتیک :

ممکن است گودی چشم ناشی از ژنتیک یا DNA فرد باشد. به عنوان نمونه ای از تأثیر DNA، موقعیت چشم ها در حفره ها عمدتاً به دلیل ژنتیک است.

▪︎ سیگار کشیدن :

سیگار کشیدن باعث تخریب کلاژن و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می شود. این امر می تواند باعث افتادگی پوست صورت و در نتیجه گود افتادگی زیر چشم ها شود.

▪︎ آلرژی :

آلرژی می تواند باعث فرورفتن دور چشم ها و ایجاد حلقه های سیاه زیر آن ها شود. این اثرات ناشی از التهاب در رگ های خونی کوچک زیر چشم یا مسدود شدن مجرای بینی است که می تواند با آلرژی همراه باشد.

▪︎ عفونت های سینوسی :

سینوس های ملتهب یکی دیگر از علل گودی زیر چشم است. گرفتگی بینی از علائم عفونت سینوسی است و باید به پزشک مراجعه کنید.

▪︎ ضربه :

هر گونه آسیب به صورت یا استخوان های اطراف چشم می تواند باعث فرورفتگی چشم ها شود. اکثر شکستگی ها می توانند در عرض چند هفته یا چند ماه بهبود یابند. با این حال، برخی از شکستگی ها، شکستگی های اوربیت هستند، جایی که لبه استخوانی چشم سالم است، اما کف نازک حدقه چشم پاره شده یا ترک خورده است و بنابراین ضربه به چشم می تواند موجب ایجاد گودی زیر چشم شود.

درمان گودی زیر چشم

برای اینکه بتوانید گودی زیر چشم خود را درمان کنید لازم است بدانید که امروزه روش ها و راه های مختلفی برای این امر وجود دارد. اما از جمله بهترین روش از بین بردن گودی زیر چشم می توان به مورد زیر اشاره کرد که البته توصیه می شود قبل از اقدام به هر کاری در ابتدا با یک متخصص حرفه ای مشورت کنید.

در واقع یکی از بهترین راه ها برای از بین لکه های تیره دور چشم و همچنین گودی زیر چشم، می توان به استفاده از فیلر زیر چشم استفاده کرد که در اصل همان پر کننده بافت موجود در زیر پوست است. برای پر کردن گودی زیر چشم عمدتا از موادی مانند اسید هیالورونیک نظیر رستلین یا ژوویدرم و دیگر برندهای معتبر مشابه استفاده می شود.

در صورت تمایل برای رفع گودی زیر چشم می توانید برای دریافت کردن خدمات به کلینیک مراجعه کنید.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/320134#medical-treatment


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *