پاک کردن تاتو با لیزر | از نحوه انجام تا عوارض

پاک کردن تاتو با لیزر

پاک کردن تاتو با لیزر یک روش مدرن است که عوارض کم و نتایج آن نسبت به روش های دیگر شگفت آور است چرا که این روزها بیش تر از هر زمان دیگری انجام خالکوبی روی بخش های مختلف بدن و صورت در میان افراد گروه های سنی مختلف مورد توجه قرار گرفته است اما همه  افراد از تصمیم خود راضی نیستند. در ادامه مطالب در مورد پاک کردن تاتو بدن با لیزر و عوارض آن‌ می پردازیم پس تا پایان مقاله با شرکت نوین طب وی کیو اس همراه شوید.

نحوه انجام پاک کردن تاتو با لیزر

قبل از انجام پاک کردن تاتو با لیزر، شما با یک پزشک متخصص ملاقات خواهید کرد که وضعیت شما را ارزیابی می کند و شما را در مورد فرآیند آگاه می کند. آنها پوست شما را ارزیابی می کنند و ممکن است سوالاتی از نظیر چه زمانی این خالکوبی را انجام دادید؟ آیا قبلاً تحت هیچ گونه روش پاک کردن خالکوبی قرار گرفته اید؟ آیا خالکوبی توسط یک آماتور انجام شده است یا حرفه ای؟ بپرسند.

همچنین اندازه خالکوبی شما را اندازه گیری می کند و ممکن است از آن عکس بگیرد تا نتایج شما را ثبت کند. متخصص شما بر اساس نوع و رنگ جوهر خالکوبی و عمق رنگدانه آن در بدن شما یک برنامه درمانی را انتخاب می کند.

سپس با لیزر پالس های نوری را با شدت بالا به پوست میتاباند ، این کار جوهر تاتو را مستقیماً هدف قرار داده و رنگدانه ها را به ذرات کوچکتر تجزیه می کند که پس از آن به صورت طبیعی توسط بدن دفع خواهند شد.

ایا جای لیزر تاتو میماند؟

 به طور کلی، برای پاک کردن خالکوبی با لیزر حدود ۷ تا ۱۰ جلسه درمان نیاز است. برای بهترین نتیجه باید ۶ تا ۸ هفته بین جلسات صبر کنید و توجه داشته باشید پس از هر جلسه، شما باید هر دستورالعمل مراقبت پس از آن را که به شما داده شده است، دنبال کنید. معمولاً این کار شامل استفاده از پماد ضد باکتری روی پوست شما برای چند روز است.

هزينه پاك كردن تاتو با ليزر

عوارض پاک كردن تاتو با ليزر

پاک کردن تتو با لیزر نسبت به دیگر روش ها مانند درم آبیژن و لایه برداری شیمیایی دارای کمترین عوارض است. ریمو خالکوبی با لیزر در صورتی که زیر نظر متخصص انجام شود هیچ عوارضی نخواهد داشت. با این حال بد نیست نگاهی به عوارض آن بیاندازیم.

  • برفکی شدن پوست
  • التهاب پوست
  • خشکی پوست
  • خارش پوست
  • واکنش آلرژیک
  • هیپوپیگمانتاسیون (تیرگی پوست)
  • عفونت پوست

مراقبت هاي بعد از پاک كردن تاتو با ليزر

حال که از عوارض ریمو تاتو با لیزر باخبر شدیم شما میتوانید با انجام نکات زیر این عوارض را به حداقل برسانید.

انتخاب متخصص ماهر

انتخاب کلینیک زیبایی پیشرفته و متخصصی ماهر که دارای مدارک موثق و تجربه کافی باشد امری حیاتی است. چون موظف است، متناسب با رنگ پوست و رنگ جوهر تاتو شما طول موج مناسب لیزر را انتخاب کند. همچنین نباید مدت طولانی اشعه لیزر به پوست تابانده شود چرا که لازم است پوست احیا شود و جوهر تجزیه شده از بدن دفع شود.

استفاده از کمپرس یخ

ناحیه که دارای التهاب و قرمزی شده است را می توانید با استفاده از کمپرس یخ درمان کنید.

جلوگیری از تابش نور خورشید

ناحیه تاتو شده تا یک ماه در معرض نور مستقیم خورشید نباشد. چرا که نور خورشید التیام پوست را مختل کرده و باعث ایجاد لک و تغییر رنگ در پوست می شود.
همچنین در بیرون از خانه حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

اجتناب از دوش آب

از دوش آب گرم، سونا و جکوزی تا یک هفته اجتناب کنید و تا ۲۴ ساعت ناحیه لیزر شده را نشویید. چرا که رطوبت احتمال عفونت را بالا می برد.

اجتناب از مواد شیمیایی

استفاده از مواد آرایشی در محل لیزر شده خوداری کنید.

هم چنین از پماد موضعی زینک اکساید به مدت چند روز جهت التیام پوست استفاده کرده و در صورت احتمال بروز عفونت ممکن است پزشک پماد موضعی آنتی بیوتیک تجویز کند.

پاک کردن تاتو با لیزر برای چه افرادی ممنوع است؟

توجه داشته باشید که این موارد بطور قطعی مانع پاک کردن تاتو با لیزر نیستند و فقط برای احتیاط میبایست، رعایت گردند .

  • افراد تحت درمان با قرص راکوتان
  • افراد برنزه شده
  • افراد با تیپ پوستی پنج و شش (خیلی تیره و سیاه)
  • افراد با رنگدانه های مشکوک مانند خال های مربوط به سرطان
  • افراد دچار به بیماری لوپوس اریتماتو
  • افراد دچار به بیماری های قلبی یا ریوی
  • افراد دچار به بیماری روحی و روانی
  • افراد حساس به فلزات مانند آهن (قبل از انجام باید تست حساسیت از آنان گرفته شود)

ایا جای لیزر تاتو میماند

هزينه پاك كردن تاتو با ليزر

هزینه ای که کلینیک ها برای از بین بردن تاتو با لیزر می گیرند بستگی به تعداد جلسات شما و عوامل دیگری که در ادامه گفته شده، دارد.

  1. اندازه تاتو

بی شک هرچه اندازه تاتو بزرگتر باشد هزینه پاک کردن آن و زمان لیزر کردن آن بیشتر میشود؛ پس یکی از مهمترین فاکتور ها در هزینه لیزر تاتو، اندازه تاتو ناحیه مورد نظر است.

  1. حساس بودن ناحیه مورد نظر

بعضی از نواحی صورت مثل تاتو خط چشم و تاتو ابرو به دلیل حساس بودن آن ناحیه پاک کردن آن دقت و زمان بسیار زیادی نسبت به نواحی دیگر می خواهد و به مراتب هزینه بیشتری دارد.

  1. عمق، سن و نوع تاتو و نوع پوست شما

این فاکتور در هزینه جلسات تاثیر ندارد بلکه ممکن است تعداد جلسات لازم برای حذف کامل تاتو را بالا ببرد به همین دلیل ممکن است یکی دو جلسه بیشتر طول بکشد.

  1. دیگر عوامل تاثیر گذار

مرکز لیزر مورد نظر، نوع لیزر مورد استفاده، تجربه پزشک، منطقه کلینیک مورد نظر و… می توانند در قیمت هر جلسه لیزر تاثیر گذار باشند.

به طور میانگین قیمت پاک کردن تاتو نواحی مختلف بدن با لیزر به صورت زیر است:

ناحیه مورد نظر

قیمت هر جلسه

تاتو گردن

۷۰۰

تاتو بازو

۶۵۰

تاتو پشت

از ۹۰۰

تاتو خط لب

۴۵۰

تاتو خط چشم

۷۰۰

تاتو ابرو

۵۰۰

تاتو مچ

۶۵۰

سخن پایانی

پاک شدن تاتو با لیزر بستگی به وسعت ناحیه تاتو شما، کیفیت رنگ تتو، عمق قرار گیری رنگدانه در پوست، سن شما و مدت زمانی که از تاتو کردن سپری شده است و جنس پوست بستگی دارد در یک فرد ممکن است تا ۹۰ درصد تاتو حذف شود و در فرد دیگر با توجه به عوامل ذکر شده در بالا این درصد کاهش پیدا کند که با توجه به نظر پزشک متخصص پوست، تعداد جلسات درمان با لیزر با توجه به عوامل ذکر شده در بالا برای افراد مختلف می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *