مزوتراپی مو یا پی آر پی ؟

مزوتراپی مو یا پی آر پی ؟

مزوتراپی مو یا پی آر پی ؟ سوالی که برای بسیاری از افراد که با مشکلات ریزش مو مواجه شده اند و به دنبال راه حل های موثر هستند، پیش امده است. این درمان ها به طور گسترده برای رفع نگرانی های زیبایی شناختی مختلف از جمله جوان سازی پوست و ریزش مو استفاده می شود اما فرق مزوتراپی و پی آر پی در چیست؟

در این مقاله از شرکت نوین طب VQS ، ما به دنیای پی آر پی و مزوتراپی می پردازیم و مزایا و عوارض آن ها را بررسی می کنیم تا به شما کمک کنیم تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه مزوتراپی مو یا پی آر پی بهتر است، بگیرید.

مقایسه مزوتراپی مو و پی آر پی

اول از هر چیز برای تعیین اینکه پی آر پی مو یا مزوتراپی بهتر است، باید به میزان ریزش موها، سن، الگوی ریزش و شرایط هر فرد توجه کرد. با این که هر دوی این روش‌ها جزء روش‌های درمانی تزریقی هستند که از فرایندهای درمانی طبیعی بدن برای بهبود سلامت پوست و مو بهره می‌برند اما عملکرد متفاوتی دارند؛ بنابراین برای انتخاب بین این دو روش باید به چند نکته زیر توجه بسیاری کرد.

روش انجام مزوتراپی و پی آر پی

مزوتراپی و پی آر پی هر دو به عنوان درمان ریزش مو محبوبیت پیدا کرده اند ولی همیشه این سوال وجود داشته که مزوتراپی مو یا پی آر پی ؟ در ادامه خواهیم فهمید.

در طول یک جلسه مزوتراپی، متخصص پوست از یک بی حس کننده موضعی استفاده می کند تا از راحتی شما در طول عمل اطمینان حاصل کند. تزریق ها با استفاده از یک سوزن کوتاه انجام می شود و بسته به شرایط تحت درمان، به عمق های مختلف پوست می رسد. مواد فعال تزریق شده سلول‌ها را تحریک می‌کنند و آنها را نسبت به ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتر می‌پذیرند.

در پی آر پی  ، از بیمار برای افزایش بهبودی و بازسازی بافت خون گرفته میشود و سپس با استفاده از یک سانتریفیوژ، پلاکت‌ها از سایر اجزای خون جدا میشود. در آخر پلاسمای غنی از پلاکت به ناحیه مورد نظر که پوست سر است، تزریق می‌شود.

حال به نظر شما مزوتراپی مو بهتر است یا پی آر پی ؟ پی ار پی برای افرادی که داروهایی برای رقیق شدن خون استفاده می کنند یا سابقهء مصرف مواد مخدر، الکل، و بطور روزانه دخانیات مصرف می کنند مناسب نیست. با این حال مزوتراپی جزو روش های کم خطر محسوب می شود و برای افرادی که دارای بیماری هایی همانند دیابت، ایدز، هموفیلی، هپاتیت هستند مناسب نمی باشد.

مزوتراپی چیست؟

سن مناسب انجام مزوتراپی و پی آر پی

سن بیمار برای انجام کارهای زیبایی فاکتور بسیار مهمی است که می‌توان بر اساس آن گفت مزوتراپی مو یا پی آر پی بهتر است. در خصوص مزوتراپی برخی بر این باورند که هیچ محدودیت سنی خاصی وجود ندارد و افراد بالای ۱۸ سال درصورتی ‌که مشکل زمینه‌ ای خاصی نداشته باشند، می‌توانند مزوتراپی را انجام دهند. البته برخی دیگر بر این باورند که ممکن است مزوتراپی برای افراد بالای ۶۰ سال گزینه چندان خوبی نباشد.

همچنین افرادی که بالای ۱۸ سال سن دارند، پی آر پی میتواند گزینه ی خوبی باشد. با این حال در نظر داشته باشید که قبل از انجام مزوتراپی مو یا پی آر پی مهم است که با یک متخصص پوست یا متخصص پزشکی واجد شرایط مشورت کنید.

مقایسه طول عمر و تعداد جلسات مزوتراپی مو و پی آر پی

هر دو روش درمانی یعنی مزوتراپی مو یا پی آر پی برای بهترین نتیجه نیاز به جلسات متعدد دارند ولی توصیه می کنیم برای پی آر پی، یک دوره درمانی به فاصله چند هفته کافیست و نتایج ظرف شش هفته پس از شروع دوره قابل مشاهده خواهد بود اما در مزوتراپی، یک دوره درمان بستگی به تشخیص دکتر شما دارد و نتایج پس از چند جلسه قابل مشاهده است.

به طور کلی، اثرات پی آر پی طولانی تر از اثرات مزوتراپی است.

پی آر پی چیست؟

مزایای مزوتراپی و پی آر پی

مزوتراپی مو مزایای زیادی دارد که روز به روز این روش درمانی را محبوب تر می کند. برخی از این مزایا به شرح زیر است:

  • تکنیک بی خطر است
  • عوارض جانبی مانند آلرژی و تداخل دارویی ندارد
  • شامل استفاده از بیهوشی نمی شود
  • بهبودی سریع را تضمین می کند
  • عملا بدون درد
  • دوره چهار ماهه

با این حال پلاسمای غنی از پلاکت یا پی ار پی برای مو نیز برای چندین دهه است که تایید شده است. علاوه بر این، از آنجایی که این درمان از خون خود شما استفاده می کند، بدن شما باید پذیرای درمان باشد.

  • به ریکاوری مو در دوره پس از زایمان کمک می کند
  • باعث ایجاد حساسیت نمی شود زیرا پلاکت ها از خون خود بیمار هستند
  • یک روش بی خطر است که می تواند برای افراد در هر سنی اعمال شود
  • در بازسازی بافت های آسیب دیده، ترویج ایجاد سلول های جدید موثر است
  • برای بهبود سلامت مو و بهبود کیفیت پوست مو نیز استفاده می شود
  • شامل استفاده از بیهوشی نمی شود

عوارض مزوتراپی و پی آر پی

در ابتدا باید در نظر داشته باشید که هیچ درمانی بدون خطر نیست و مزوتراپی و پی ار پی بلاء استثنا نیستند. بیشتر این خطرات در سایر روش هایی که شامل سوزن می شوند، رایج است. با این حال، دانستن این خطرات می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد این که مزوتراپی مو یا پی آر پی  بهتر است به شما کمک کند.

عوارض مزوتراپی

مزوتراپی برای درمان ریزش مو هیچ عارضه جانبی دائمی یا طولانی مدتی ندارد ولی بد نیست به عوارض کوتاه مدت آن اشاره ای داشته باشیم.

  • کبودی که معمولا در عرض یک هفته بهبود می یابد
  • درد در ناحیه پوست سر که معمولاً بعد از ۲۴ ساعت از بین می رود

عوارض پی آر پی

متاسفانه در روش پی ار پی عوارض گاها طولانی مدت بوده و باعث آسیب به شما میشوند.

  • عفونت
  • آسیب های عصبی
  • درد در محل تزریق
  • آسیب بافت

مقایسه پی آر پی مو و مزوتراپی

هزینه مزوتراپی مو و پی ار پی

به نظر شما در بحث هزینه، مزوتراپی مو یا پی آر پی تفاوتی دارند؟ هر دو روش مزوتراپی و پی آر پی از نظر هزینه روش های مناسبی محسوب می شوند. البته که تفاوت قیمت در این دو روش به میزان مواد مصرف شده و تعداد جلسات هر شخص بستگی دارد.

نتیجه گیری

مزوتراپی و پی آر پی هر دو گزینه‌های عالی برای رشد و بهبود مو هستند. اگرچه، بهترین درمان برای شما بستگی به نیازهای شما دارد. مشورت کردن با پزشک در مورد انجام درمان ضروری است تا پزشک بر اساس نیازهای شما و انتظاری که از درمان دارید بهترین گزینه را به شما پیشنهاد کند.

با این حال در بیشتر مواقع برای ریزش مو، پی آر پی بهتر از مزوتراپی است.

حال به نظر شما با این موارد گفته شده مزوتراپی مو بهتر است یا پی آر پی ؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *