رفع تیرگی زیر بغل

رفع تیرگی زیر بغل

رفع تیرگی زیر بغل و دیگر نقاط بدن دغدغه ی بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها است. خوشبختانه با کمک روش های خانگی و خدمات کلینیکال می توانید تا حد زیادی این تیرگی ها را از بین ببرید. برای آشنایی با علل احتمالی تیرگی زیر بغل و همچنین روش های مختلف درمان تیرگی زیر بغل، همراه شرکت نوین طب وی کیو اس باشید.

علت تیرگی زیر بغل چیست ؟

علت سیاهی زیر بغل می‌تواند به دلایل گفته شده در ادامه باشد.

  • تعریق بیش از اندازه
  • تیغ زدن مکرر ناحیه زیر بغل مخصوصا با ژیلت
  • استفاده مداوم از مام
  • اصطکاک زیاد زیر بغل با پوشیدن لباس های تنگ
  • عفونت
  • عدم تمیزی ناحیه زیر بغل
  • جمع شدن سلول‌های مرده در زیر بغل
  • ژنتیک
  • آکانتوز نیگریکانس، یک اختلال رنگدانه پوست که با دیابت، چاقی و اختلالات هورمونی مرتبط است.
  • سایر اختلالات پوستی مانند بیماری فاکس فوردایس، اریتراسما، آدیسون

رفع تیرگی زیر بغل با روش های خانگی

بیشتر افراد روش های طبیعی و خانگی  را برای سفید سازی زیر بغل خود، انتخاب می کنند. توجه داشته باشید که روش های طبیعی روشن سازی زیر بغل ، زمان بر بوده و نیازمند تکرار، صبر و حوصله هستند. همچنین ممکن است برخی از موارد ذکر شده، برای تعدادی از افراد حساسیت پوستی ایجاد کند. پس برای جلوگیری از تحریک احتمالی، ابتدا کمی روی قسمت کوچکی از پوست زیر بغل خود بمالید و تا ۴۸ ساعت منتظرواکنش پوست باشید.

روغن نارگیل برای رفع سریع تیرگی زیربغل

چند قطره روغن نارگیل را به زیر بغلتان بزنید و ماساژ دهید. بعد از ۱۵ دقیقه زیر بغل خود را با آب ولرم و یک صابون به صورت ملایم بشویید. دو تا سه بار در روز از این خمیر برای سفید کردن تیرگی زیر بغل خود استفاده کنید تا کامل نتیجه ببینید.

رفع تیرگی زیر بغل

لیمو قوی ترین روش در طب سنتی

یک راه دیگر برای سفیدتر کردن زیر بغل، مالیدن آب لیمو به پوست زیر بغل است. این کار را باید هر روز قبل از حمام انجام دهید و پس از حمام، کمی مرطوب کننده بزنید و به دلیل حساس شدن پوست تا چند روز از اسپری و مام زیربغل استفاده نکنید.

لیمو قوی ترین روش در طب سنتی

خیار روشی ساده برای رفع تیرگی زیر بغل

خیار را به ‌صورت نوار‌های ضخیم برش زده و آن را به زیر بغل خود بمالید و پس از گذشت ۱۰ دقیقه زیر بغلتان را با آب خنک بشویید. توجه داشته باشید، بعد از خشک کردن زیر بغل خود از یک کرم مرطوب‌کننده استفاده نمایید.

خیار روشی ساده برای رفع تیرگی زیر بغل

 پوست پرتقال سفید کننده تیرگی و سیاهی زیربغل

یک قاشق چای ‌خوری شیر را با گلاب و کمی پودر پوست پرتقال مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ به دست بیاید. مخلوط به دست آمده را به ‌آرامی زیر بغلتان بمالید. تقریبا ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس زیر بغل خود را بشویید. سعی کنید دو تا سه بار در هفته از این خمیر برای سفید کردن زیر بغل خود استفاده کنید.

 پوست پرتقال سفید کننده تیرگی و سیاهی زیربغل

زردچوبه برای رفع سیاهی زیربغل

در یک کاسهً کوچک دو قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را با مقداری زردچوبه ترکیب کنید تا یک خمیر ایجاد شود. خمیر را زیر بغلتان قرار دهید و بعد از ۳۰ دقیقه خمیر را از زیر بغل خود بشویید.

رفع تیرگی زیر بغل

رفع سیاهی زیربغل با سیب زمینی

یک سیب زمینی را رنده کنید، آب سیب زمینی رنده شده را گرفته و آب آن را به زیر بغل خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه زیر بغل خود را با آب خنک بشویید.

رفع تیرگی زیر بغل

رفع تیرگی زیر بغل با روش های پزشکی

اگر تیرگی زیر بغل شما ناشی از یک بیماری پوستی است یا اگر به روش های خانگی اکتفا نمیکنید، پزشک یا متخصص پوست ممکن است درمان های پزشکی را تجویز کند که در ادامه راجب آنها صحبت خواهیم کرد.

پیلینگ شیمیایی

در پیلینگ، یک ماده‌ شیمیایی بر روی زیر بغل مالیده می‌شود. این ماده موجب کنار رفتن خارجی‌ترین لایه‌ی پوست که حاوی سلول‌های مرده است، می‌شود. بعد از آن پوست شما سلول‌های جدیدی تولید خواهد کرد و کلاژن بیشتری با الگوی منظم‌تر، در پوست تولید خواهد شد. بنابراین پوست شما روشن تر و براق تر خواهد شد. شدت لایه‌برداری پوست در این روش به نوع ماده شیمیایی، غلظت آن و مدت زمان ماندن آن روی پوست بستگی دارد.

میکرودرم‌ابریژن

در این روش از یک برس سیمی مخصوص استفاده می‌شود که به کمک آن لایه‌ های خارجی پوست برداشته می‌شوند. انجام این کار موجب جهش ناگهانی در تسریع فرآیند‌های درمانی در پوست و جایگزینی سلول‌های سالم به جای سلول‌هایی می‌شود که توسط لایه‌ برداری کنار رفته‌اند. میزان تولید کلاژن در پوست نیز افزایش پیدا کرده و در نتیجه پوست بسیار با ثبات‌تر و جمع‌تر می‌شود. البته در نظر داشته باشید که این روش درمانی تهاجمی است و برخی عوارض جانبی بدی به دنبال دارد و همچنین دارای دوره ریکاوری طولانی مدت است.

رفع تیرگی زیر بغل

لیزردرمانی

لیزر، به غیر از بین بردن مو‌های زائد ، مزیت دیگری نیز دارد که ممکن است متوجه آن نشده باشید و آن مزیت این است که این روش باعث سفید شدن پوست زیر بغل و سایر نقاط بدن نیز می‌شود؛ بنابراین با انجام لیزردرمانی می‌توانید مطمئن باشید که پوست زیر بغل شما از پوست سایر نواحی بدنتان تیره‌تر نخواهد بود.

بوتاکس

هر چند تزریق بوتاکس بیشتر به عنوان یک عمل زیبایی شناخته می‌شود اما کاربرد‌های درمانی نیز دارد. تزریق بوتولونیوم‌توکسین در زیر بغل معمولا برای مبارزه با تعریق بیش از حد انجام می‌شود. بوتاکس مانند یک مسدودکننده عمل می‌کند و مانع از آزادسازی استیل می‌شود. بلافاصله بعد از جلسه‌ درمانی، تعریق در زیر بغل کاهش خواهد یافت و حتی ممکن است کاملا قطع شود. نتایج تزریق بوتاکس در زیر بغل بین ۴ تا ۶ ماه ماندگاری دارد.

نور شدید پالسی (IPL)

آی پی ال تکنیکی است که در آن پالس‌های نوری شدید بر روی پوست تابانده میشود تا بدون داشتن دوره بهبودی فرایند تولید کلاژن تحریک، لکه‌های تیره روی پوست مورد هدف قرار گیرد و پوست زیر بغل روشن‌تر و درخشان‌تر شود. با یکدست شدن بافت‌های پوستی غیریکنواخت، پوست شاداب‌تر و نرم‌تر خواهد شد. این روش کاملاً بدون درد و درمان سریع برای رفع تیرگی زیر بغل است.

پیشگیری از تیرگی زیر بغل

برای پیشگیری از تیرگی زیر بغل خود لازم است بعضی اقدامات را انجام دهید.

رفع تیرگی زیر بغل

  1. مارک خوشبو کننده و مام خود را تغییر دهید و یا از یک ماده طبیعی مانند جوش شیرین یا سرکه سیب استفاده کنید.
  2. برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل به جای ژیلت از موم یا لیزر استفاده کنید.
  3. سعی کنید از اسکراب های بدن برای لایه برداری استفاده کنید. (از آنجایی که پوست زیر بغل نازک و ظریف است، لایه برداری انتخاب کنید که برای پوست های حساس مناسب باشد.)
  4. لباس های گشاد بپوشید.
  5. مصرف دخانیات را کنار بگذارید.

سوالات متداول درباره رفع تیرگی زیر بغل

تیرگی زیر بغل چیست؟

تیرگی زیر بغل به معنای تیره شدن پوست زیر بغل نسبت به سایر قسمت‌های بدن انسان است. این سیاهی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و شدت آن نیز در افراد متفاوت است.

آیا تیرگی زیر بغل خطرناک است؟

نگران نباشید! تیرگی زیر بغل معمولاً خطرناک نیست و بیشتر یک مشکل زیبایی به شمار می آید اما اگر همراه با علائم دیگری مانند خارش، قرمزی یا بوی بد باشد، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

کدام روغن‌ ها در رفع تیرگی زیر بغل مؤثر هستند؟

روغن های طبیعی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست هستند اما اثرات روشن کنندگی آنها به تایید نرسیده است. با این حال برخی افراد معتقدند که روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن درخت چای، روغن کرچک و روغن زیتون می توانند در کاهش تیرگی های زیر بغل  شما موثر باشند.

شما برای رفع تیرگی زیر بغل چه راهکارهایی را امتحان کرده اید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و مخاطبان دیگر در میان بگذارید. منتظر نظرات شما هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *