تاسیس کلینیک لیزر

راهنمای تاسیس کلینیک لیزر

این روزها تاسیس کلینیک لیزر از مهم ترین و البته پردرآمدترین کسب و کارها در حوزه زیبایی است. در واقع امروزه بسیاری از خانم ها و آقایان نیز تمایل بسیار زیادی به داشتن ظاهری زیبا دارند و این امر را از راه های مختلفی به دست می آورند.

تاسیس کلینیک پوست مو یکی از کارهایی است که می تواند زیبایی را در اختیار تمامی افراد قرار دهد. بنابراین به همین دلیل نیز روز به روز تاسیس کلینیک لیزر در حال افزایش است و به همین دلیل در ادامه این مقاله راهنمای تاسیس کلینیک لیزر شما را با ۴ مرحله ساده تا تاسیس یک کلینیک لیزر آشنا خواهیم کرد.

۴ مرحله تا تاسیس کلینیک لیزر

تاسیس کلینیک لیزر همانند تاسیس کلینیک پوست مو که یکی از کلینیک های پر طرفدار است دارای مراحل مختلفی است که در ادامه به ۶ مرحله کلی آن اشاره خواهیم کرد. 

در واقع راه اندازی یک کسب و کار هیجان انگیز است، اما همچنین دلهره آور، گیج کننده و طاقت فرسا است. در اغلب مواقع، اینکه بدانید از کجا باید شروع کنید و روی چه چیزی تمرکز کنید بسیار دشوار است.

 راه اندازی برند و وب سایت مهم است اما در ابتدا اهمیت چندان زیادی ندارد. حقیقت این است که با وجود اینکه بسیاری از برندهای بزرگ این چیزها را دارند، اما در شروع کار به آن ها نیازی نخواهید داشت. 

بهترین کار این است که در ابتدا تا حد امکان همه چیز را ساده نگه دارید و سپس در حین انجام کار امور مختلف را بهبود دهید. به طور کلی ۴ گام تا تاسیس کلینیک لیزر وجود دارد :

۱.     مجوز دریافت کنید.

در ابتدا برای تاسیس کلینیک لیزر لازم است اقدام به دریافت مجوز کنید. به عبارتی بهتر داشتن مجوز تاسیس کلینیک و همچنین دریافت گواهی ایمنی لیزر اولین قدم ضروری برای راه‌ اندازی کسب‌ و کار خود و همچنین ایجاد کارکرد بهتر و ایمن تر دستگاه است. در واقع این نه تنها بهترین عمل است، بلکه برای بیمه نیز امری ضروری است.

دقت کنید که چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، از انواع پوست گرفته تا طول موج، داروها، مراقبت های بعد از درمان و تعداد دفعات درمان همگی دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. همچنین باید خودتان را برای اتفاق ها و حالت های مختلف آماده کنید به عبارتی درست تر اگر بدترین حالت پیش آمد، خوب است بدانید که چگونه با هر نوع اتفاق ناگوار برخورد کنید.

۲.     تجهیزات خود را انتخاب کنید.

هنگامی که به طور قانونی برای تاسیس کلینیک لیزر آماده شدید، زمان آن رسیده است که بهترین دستگاه های لیزر را برای کلینیک تامین کنید. بسیار مهم است که انتخاب عاقلانه ای برای خرید دستگاه ها داشته باشید، زیرا قیمت این دستگاه ها می تواند متفاوت باشد و البته کیفیت های مختلفی نیز در بازار موجود است.

 لازم است توجه کنید که نباید خودتان را محدود کنید و فقط دستگاهی را خریداری کنید که خدمات محدودی داشته باشد. چرا که ممکن است بعدا قصد داشته باشید شعبه ی دیگری افتتاح کنید و خدمات متنوع دیگری را اضافه کنید، بنابراین در همان ابتدای تاسیس کلینیک لیزر بهتر است نگاه دور اندیشی داشته باشید و از نماینده فروش بپرسید که دستگاه شما ممکن است در آینده چه کارهای دیگری انجام دهد.

شما باید تحقیقات خود را به طور کامل انجام دهید، با تولید کنندگان مختلف صحبت کنید. در واقع با وجود اینکه همه ی دستگاه ها دارای اصول یکسانی هستند اما شما باید دستگاه خود را به طور بسیار دقیقی بشناسید. هنگام خرید دستگاه های لیزر لازم در هنگام تاسیس کلینیک لیزر دقت کنید که  پریزهای برق برای برخی از لیزرها نیز می‌تواند با لوازم خانگی متفاوت باشد، بنابراین مطمئن شوید که از تمام جزئیات دستگاهی که خریداری می کنید آگاهی دارید.

۳.     فضای خود را تنظیم کنید.

در این قسمت شما وارد مرحله جذاب تاسیس کلینیک لیزر می شوید. همانند زمانی که دکوراسیون منزل خود را تغییر می دهید، برای تعیین دکوراسیون کلینیک نیز می توانید تجهیزات مختلف و جذابی استفاده کنید.

برخی از چیزهایی که به آن ها نیاز خواهید داشت می توان به عینک برای خود و مشتریان، تابلوی درب ایمنی لیزر، پرده های بسته، نور خوب، سینک، تخت و روکش های مناسب، فرم ها، ژل، حوله یا لباس، کلاه یکبار مصرف اشاره کرد.

البته همچنین باید یک قاب زیبا بخرید تا گواهی ایمنی لیزر خود را به نمایش بگذارید. لازم است بدانید که از جمله مکان های موجود در هنگام تاسیس کلینیک لیزر که باید به آن دقت کنید اتاقی است که لیزر در آن انجام می شود. برای راه اندازی این گونه اتاق توصیه می کنیم نکات زیر را نیز مورد توجه قرار دهید :

• در هنگام تاسیس کلینیک لیزر و خرید تجهیزات آن دقت کنید که برخی از دستگاه‌های لیزر نیازمند فضای وسیعی هستند، بنابراین لازم است یک اتاق بزرگی را برای آن اختصاص دهید که بتوانید دستگاه لیزر، تخت و تجهیزات دیگر را در آن قرار دهید و البته به طور همزمان به راحتی حرکت خود را داشته باشید. 

• برخی از لیزرها قابل حمل هستند یا می توان آن ها را بر روی میز قرار داد، بنابراین فضای کافی برای یک چرخ دستی متحرک نیاز است.

• بهتر است که در هنگام تاسیس کلینیک لیزر یک اتاق را بدون پنجره  انتخاب کنید و یا اینکه پوشش های پنجره ای داشته باشید که مات هستند و هیچ شکافی ندارند. 

• یک سینک برای شستن دست ها و آماده سازی پوست مشتری نصب کنید.

• دسترسی سریع به کپسول آتش نشانی مناسب برای آتش سوزی الکتریکی داشته باشید.

۴.     قیمت گذاری خود را تعیین کنید.

شما می توانید در هنگام تاسیس کلینیک لیزر برای تعیین کردن قیمت ها یک روز را به گشت و گذار در منطقه محلی خود بگذرانید و لیست قیمت ها را تهیه کنید‌. همچنین با کارکنان صحبت کنید و از قیمت های اطراف منطقه خود مطلع شوید. البته شما همچنین می توانید با بسیاری از سالن ها و کلینیک ها تماس بگیرید تا در مورد قیمت خدمات متنوع سوال کنید.

جمع بندی

با دقت به تمامی اطلاعات بیان شده در این مقاله باید بدانید که تاسیس کلینیک لیزر و یا تاسیس کلینیک پوست مو حتما باید به موارد مختلفی توجه کنید. از مهم ترین نکات ارائه خدمات زیبایی این است که یک محیط کاملا امن و تمیزی را برای مشتریان خود فراهم کنید و همچنین انواع خدمات توسط افراد متخصص انجام شود.

https://www.bravura.edu.au/blogs/news/how-to-start-a-laser-hair-removal-business-from-home-6-simple-steps

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *